Sunday, March 6, 2011

7 type of buyer, i love the most!

*pic: credit google*

Uish... ini minggu hangen btol2.. macam2 ragam customer ade.. indeed, ade yg kumpul berbulan2.. dan cancel.. indeed saye sangat marah!

so, amaran keras untuk pembeli/ bakal pembeli butikpinkku.. NO MORE EXTENSION OF BOOKING! NO MORE!

Fara akan blacklist ur email address, name, n ip address (jika perlu, dengan alamat no fon skali)! n bagi kat rakan2 yg laen. or worst, fara akan edarkan kat blogshop directory, untuk dihebahkan.

Takot x?

Ok, ni guideline,, ciri-ciri pembeli kesayangan fara, butikpinkku .. da mungkin kesukaan blogshop lain jugak..

Cepat bayar
Well, kami (saya) as blogshop owner, macam owver kedai runcit jugak.. anda kena ingat, setiap apa yang anda book, adalah modal kami.. we need the modal to be turn to money.. and need to buy any new product.. so, mintak lah tolong sangat2 kan.. lagi cepat anda bayar, lagi gembira hati saye..

Cepat confirm
Fara sangat puji those customer yang tau ape mereka nak.. cepat je confirm.. ade gak yang suke dolak dalih,, kejap nak merah, nak ijau, nak itam.. pastu cancel semua, tibe2 nak pink! ade plak kan? jenuh nak melayan.. ade juga yg marah, kenapa layan sy lambat.. customer fara memang xramai mane pown., kebanyakkan masa memang fara akan layan secepat mungkin.. (ulang suara).. secepat mungkin! tapi bile yang camni.. kite malas lak nak layan.. pening.. @_@

Tak banyak songeh
Selain dari yang lambat confirm, satu lagi.. type customer yang banyak songeh... ade je tau~ seyes.. fara memang kedekut la nak bg diskaun.. or, worst case, fara akan bagi gak reben kecik2 tu,, (kalau dapat bg diskaun).. fara tau, ade je blogshop yang marah2 customer bile mintak diskaun.. tapi fara memang bukan cenggitu ya.. rasenye, fara x pernah marah orang taw~

So, at least appreciate la sket kan.. dapat reben free pon ok pe? fara buat dengan sepenuh kasih sayang kowt... ade yang nak free post, nak free gift, nak diskaun lagik.. (nak free semua skali nih..) mak ai.. baik fara bagi je semua.. nah! amek kau.. tapi, xdapat la kan.. sooo sorry~

Tepati janji
No doubt.. kite bukannye free selalu kan.. fara pown beli barang kat online.. kadang2 pon lambat bayar.. xde masa.. lupe.. biase lah kan.. sebab tuh, fara pon buleh tolarate... tapi kalau dikata a, buat lah a.. ni biase pasal payment a.. janji senin. bayar jumaat.. naseb bek fara xjual kat org len.. kalo fara jual kan org laen? amacam? kesian ke,, padan muke? Kalau lembu dipegang tali, manusia dipegang janji la kan~

Berpendirian tetap
Ni cam type yang lambat confirm gak ni.. takat tuka kaler je, ampun lah.. ni semua die tukar nye.. kadang2 barang bukan selalu ade.. di marah nye kite pulak.. aish.. sabo je lah kan..

nak yang ni lah...yang lurus.. eh, xmau2... nak yang bulat.. eh,, yang bulah best x? ermm... nak yang segi2 lah.. aaa... kak, sorry lah.. xmo yang segi..nak yang lurus ni lah..

haa.. panjangnye kisah? last2 amek yang lurus gak? aiyo dik~

Tak terlalu berkira
No doubt, fara jugak manusia yang buat silap.. fara akan mintak maaf.. kalau ade, ni fara mintak maaf lagi.. kadang2, barang anda terlambat post (tertinggal).. terkurang barang (fara akan post, postage free), barang rosak (fara akan ganti).. so, fara appreciate sangat customer fara mostly memang xbanyak songeh.. kadang2 dengar customer org laen,, cam scary lak kan..

Terima kasih buat customer fara.. yang baik2, dan x banyak songeh bab2 nih.. thanks lagi sekali yea~

Tak sombong dan bersopan
Oleh kerana fara adalah sangat xsombong.. da sopan (kot?).. so, fara jugak expect same thing in return.. cakap la leklok.. so far, semua baik je.. semua ramah je... sukeee sangat tau~ most of the time, fara bukan nak short term relation.. fara pown suke kawan ngan korang2.. sronok.. ^.^

Dah.. tu je la kan... tapi, overall fara memeng xde masalah kronik ngan semua.. cuma.. jangan lah ambil kesempatan kalau orng buat baik ngan kite kan..

Fara xsuke marah, juga xsuke nak maki2.. memang sangat lah jarang.. khasnye ngan customer kan.. rasenye memang xde lah.. paling teruk pown, fara perli2 je. tapi xberapa nak tepat la.. sape makan cili, terasa lah pedasnye..

tapi kadang2, yang xmakan cili pon terasa gak.. haha... ape mau bwat.. ahha.. naseb la kan..

ni guide utk pembeli blogshop lain gak.. happy shopping ^.^









2 comments:

Weeda said...

wahha...weeda baik kan kan...mmuah..hahaha

farapink said...

weeda baek~~ ^^

Post a Comment

*pic: credit google*

Uish... ini minggu hangen btol2.. macam2 ragam customer ade.. indeed, ade yg kumpul berbulan2.. dan cancel.. indeed saye sangat marah!

so, amaran keras untuk pembeli/ bakal pembeli butikpinkku.. NO MORE EXTENSION OF BOOKING! NO MORE!

Fara akan blacklist ur email address, name, n ip address (jika perlu, dengan alamat no fon skali)! n bagi kat rakan2 yg laen. or worst, fara akan edarkan kat blogshop directory, untuk dihebahkan.

Takot x?

Ok, ni guideline,, ciri-ciri pembeli kesayangan fara, butikpinkku .. da mungkin kesukaan blogshop lain jugak..

Cepat bayar
Well, kami (saya) as blogshop owner, macam owver kedai runcit jugak.. anda kena ingat, setiap apa yang anda book, adalah modal kami.. we need the modal to be turn to money.. and need to buy any new product.. so, mintak lah tolong sangat2 kan.. lagi cepat anda bayar, lagi gembira hati saye..

Cepat confirm
Fara sangat puji those customer yang tau ape mereka nak.. cepat je confirm.. ade gak yang suke dolak dalih,, kejap nak merah, nak ijau, nak itam.. pastu cancel semua, tibe2 nak pink! ade plak kan? jenuh nak melayan.. ade juga yg marah, kenapa layan sy lambat.. customer fara memang xramai mane pown., kebanyakkan masa memang fara akan layan secepat mungkin.. (ulang suara).. secepat mungkin! tapi bile yang camni.. kite malas lak nak layan.. pening.. @_@

Tak banyak songeh
Selain dari yang lambat confirm, satu lagi.. type customer yang banyak songeh... ade je tau~ seyes.. fara memang kedekut la nak bg diskaun.. or, worst case, fara akan bagi gak reben kecik2 tu,, (kalau dapat bg diskaun).. fara tau, ade je blogshop yang marah2 customer bile mintak diskaun.. tapi fara memang bukan cenggitu ya.. rasenye, fara x pernah marah orang taw~

So, at least appreciate la sket kan.. dapat reben free pon ok pe? fara buat dengan sepenuh kasih sayang kowt... ade yang nak free post, nak free gift, nak diskaun lagik.. (nak free semua skali nih..) mak ai.. baik fara bagi je semua.. nah! amek kau.. tapi, xdapat la kan.. sooo sorry~

Tepati janji
No doubt.. kite bukannye free selalu kan.. fara pown beli barang kat online.. kadang2 pon lambat bayar.. xde masa.. lupe.. biase lah kan.. sebab tuh, fara pon buleh tolarate... tapi kalau dikata a, buat lah a.. ni biase pasal payment a.. janji senin. bayar jumaat.. naseb bek fara xjual kat org len.. kalo fara jual kan org laen? amacam? kesian ke,, padan muke? Kalau lembu dipegang tali, manusia dipegang janji la kan~

Berpendirian tetap
Ni cam type yang lambat confirm gak ni.. takat tuka kaler je, ampun lah.. ni semua die tukar nye.. kadang2 barang bukan selalu ade.. di marah nye kite pulak.. aish.. sabo je lah kan..

nak yang ni lah...yang lurus.. eh, xmau2... nak yang bulat.. eh,, yang bulah best x? ermm... nak yang segi2 lah.. aaa... kak, sorry lah.. xmo yang segi..nak yang lurus ni lah..

haa.. panjangnye kisah? last2 amek yang lurus gak? aiyo dik~

Tak terlalu berkira
No doubt, fara jugak manusia yang buat silap.. fara akan mintak maaf.. kalau ade, ni fara mintak maaf lagi.. kadang2, barang anda terlambat post (tertinggal).. terkurang barang (fara akan post, postage free), barang rosak (fara akan ganti).. so, fara appreciate sangat customer fara mostly memang xbanyak songeh.. kadang2 dengar customer org laen,, cam scary lak kan..

Terima kasih buat customer fara.. yang baik2, dan x banyak songeh bab2 nih.. thanks lagi sekali yea~

Tak sombong dan bersopan
Oleh kerana fara adalah sangat xsombong.. da sopan (kot?).. so, fara jugak expect same thing in return.. cakap la leklok.. so far, semua baik je.. semua ramah je... sukeee sangat tau~ most of the time, fara bukan nak short term relation.. fara pown suke kawan ngan korang2.. sronok.. ^.^

Dah.. tu je la kan... tapi, overall fara memeng xde masalah kronik ngan semua.. cuma.. jangan lah ambil kesempatan kalau orng buat baik ngan kite kan..

Fara xsuke marah, juga xsuke nak maki2.. memang sangat lah jarang.. khasnye ngan customer kan.. rasenye memang xde lah.. paling teruk pown, fara perli2 je. tapi xberapa nak tepat la.. sape makan cili, terasa lah pedasnye..

tapi kadang2, yang xmakan cili pon terasa gak.. haha... ape mau bwat.. ahha.. naseb la kan..

ni guide utk pembeli blogshop lain gak.. happy shopping ^.^









2 comments:

Weeda said...

wahha...weeda baik kan kan...mmuah..hahaha

farapink said...

weeda baek~~ ^^

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space