Sunday, March 27, 2011

Resipi mudah: Oreo Cheese Cake

Salam,

Atas permintaan, maka saya pown memaparkan resipi oreo cheese kek yang senang ni ha.. makan sedap je.. ni my own version.. lebeh kurang je ngan strawberry cheesekek..

Sebab, asalnye nak makan cheesekek strawberry.. pastu, xde jual plak filling tu kat kedai kek.. nak guna jem biase, xsedap sangat.. so, try la oreo cheesekek..

Bahan2:

~ A ~
1 stengah paket oreo (yang plastik panjang tu)
50 gram butter (fara gune dalam 30gram je) sebab oreo dah ade butter,

~ B ~
250 gram cream cheese (satu plastik memang 250 gram)
stengah tin susu pekat manis. (if nak manis, buleh tambah)
stengah paket oreo (plastik panjang)

***********************

Cara2

~ A ~
Oreo.. hancurkan guna blender kering .. + butter yang dah dicairkan.. gaul rata.. masuk dalam loyang (9 inch).. tekan2 bagi mampat.. then, masuk la dalam freezer.

~ B ~
Creamcheese + susu, putar smpai xde ketulan cheese.. smpai sebati.. masukkan oreo yang dah dipecah2.. gaul rata..

Masukkan bahan ~B~ ke loyang bahan ~A ~ tadi.. masuk balik dalam freezer. Tunggu smpai beku (biasa, fara akan tinggal dlm 1 malam).. tapi.. 4/5 jam pon dah ok da..

makan!


4 comments:

+p3LanGi cEria+ said...

hi..thanks for the recipe...
satu family puji kek oreo ni sedap =)
time kaseh yer

PiJuK_Fisio said...

simple sgt! nak try.thanks for the recipe!

Syaza Harzani said...
This comment has been removed by the author.
Lily PuTiH said...

mudahnya...xyah masak@bakar ke kek ni..msuk dlm peti sejuk jer????

Post a Comment

Salam,

Atas permintaan, maka saya pown memaparkan resipi oreo cheese kek yang senang ni ha.. makan sedap je.. ni my own version.. lebeh kurang je ngan strawberry cheesekek..

Sebab, asalnye nak makan cheesekek strawberry.. pastu, xde jual plak filling tu kat kedai kek.. nak guna jem biase, xsedap sangat.. so, try la oreo cheesekek..

Bahan2:

~ A ~
1 stengah paket oreo (yang plastik panjang tu)
50 gram butter (fara gune dalam 30gram je) sebab oreo dah ade butter,

~ B ~
250 gram cream cheese (satu plastik memang 250 gram)
stengah tin susu pekat manis. (if nak manis, buleh tambah)
stengah paket oreo (plastik panjang)

***********************

Cara2

~ A ~
Oreo.. hancurkan guna blender kering .. + butter yang dah dicairkan.. gaul rata.. masuk dalam loyang (9 inch).. tekan2 bagi mampat.. then, masuk la dalam freezer.

~ B ~
Creamcheese + susu, putar smpai xde ketulan cheese.. smpai sebati.. masukkan oreo yang dah dipecah2.. gaul rata..

Masukkan bahan ~B~ ke loyang bahan ~A ~ tadi.. masuk balik dalam freezer. Tunggu smpai beku (biasa, fara akan tinggal dlm 1 malam).. tapi.. 4/5 jam pon dah ok da..

makan!


4 comments:

+p3LanGi cEria+ said...

hi..thanks for the recipe...
satu family puji kek oreo ni sedap =)
time kaseh yer

PiJuK_Fisio said...

simple sgt! nak try.thanks for the recipe!

Syaza Harzani said...
This comment has been removed by the author.
Lily PuTiH said...

mudahnya...xyah masak@bakar ke kek ni..msuk dlm peti sejuk jer????

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space